Dieselová motorová jednotka VT1816 byla vyvinuta ve vagonce VEB Waggonbau Görlitz v roce 1963. Tato ve své době velice luxusní souprava dosáhla při testech maximální rychlosti 178 km/h. V jízdním řádu 1966/1967 byla jako rychlík “Vindobona” zařazena na trať Berlín - Praha - Vídeň a zpět. Přestože se jedná o muzejní exponát DB mohli jsme jí u nás opět spatřit. V sobotu 12. dubna zavítala do Prahy při jízdě připomínající 40 let provozu.
Soupravu tvořily tyto vozy:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
číslo | VTb 18.16.07 | VMd 18.16.07 | VMe 18.16.05 | VMe 18.16.06 | VMc 18.16.07 | VTa 18.16.10 |
vyrobce | Görlitz | Görlitz | Görlitz | Görlitz | Görlitz | Görlitz |
rok | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
výrobní číslo | 20400-B7 | 20400-D7 | 20410-E5 | 20410-E6 | 20400-C7 | 20410-A10 |
typ | SVT 175 | SVT 175 | SVT 175 | SVT 175 | SVT 175 | SVT 175 |
výkon | 1000 PS | - | - | - | - | 1000 PS |
původní označení DR |
ex DR 175 014 | ex DR 175 413 | ex DR 175 509 | ex DR 175 511 | ex DR 175 313 | ex DR 175 019 |
typ | B4ü | AB4ü | B4ü | AWGSü | ABWR4ü | B4ü |
dnešní označení DB |
675 014-5 | 975 413-6 | 975 509-1 | 975 511-7 | 975 313-8 | 675 019-4 |
osob | 28 Pl | 72 Pl | 72 Pl | 20 Pl | 28 Pl |
![]() |
© Roman Provazník |
![]() |